Hier vind je alle informatie over de kaartverkoop. Voor specifieke vragen kijk bij de Vragen en Antwoorden onderaan deze pagina. Op de Parade werken we met e-tickets. Dat betekent dat wanneer je online kaarten bestelt, deze direct in je mail komen en je deze niet meer hoeft op te halen bij de kassa op het terrein of bij de ingang.
Onze kassa is alle festivaldagen bereikbaar via mail en telefoon. Wil je kaarten omboeken naar een andere dag? Dan vragen we je om een mail te sturen naar kassa@mobilearts.nl onder vermelding van je transactienummer.
Vragen over kaarten ruilen en annuleren lees je hier.
Op festivaldagen is onze kassa bereikbaar via:
kassa@mobilearts.nl
085-1300860 (14.00u – 22.00u)
Op dagen dat de Parade gesloten is of verhuisd naar een andere stad, is onze kassa bereikbaar via:
kassa@mobilearts.nl
020 – 2386 393 (ma t/m vr 10.00u – 17.00u)
Kaarten voor Toegang Terrein koop je online of bij de kassa bij de ingang van het terrein. Wanneer je online kaarten koopt, ontvang je de e-tickets in je mail. Tijdens het eerste openingsuur is de toegang voor alle bezoekers gratis (m.u.v. de openingsvrijdag in een stad). Je hoeft dan geen kaartje te kopen. Bekijk de openingstijden per stad.
Tot en met 11 jaar is de entree gratis. Bezoekers van 12 t/m 17 jaar betalen € 3,00 en in Amsterdam € 4,50. Vanaf 18 jaar betaal je in Rotterdam, Den Haag en Utrecht € 10 en in Amsterdam € 11,50. Met een ParadePas (€27,50) heb je onbeperkt toegang tot het Paradeterrein in alle steden.
Met een WeArePublic pas en Podiumpas heb je gratis toegang tot het terrein. Bekijk alle actieprijzen.
Vermakelijkheidsretributie in Amsterdam
De Gemeente Amsterdam stelt de bezoekers van de Parade Amsterdam verplicht om per betaald bezoek €1.50 vermakelijkheidsretributie te betalen, boven op de toegangsprijs. Dit geld dragen wij volledig af aan de Gemeente Amsterdam.
Met een ParadePas heb je onbeperkt toegang tot het Paradeterrein in alle Parade-steden van 2025. Een ParadePas kost € 27.50. Om een pas te kopen, moet je een account aanmaken waar je jouw gegevens kunt uploaden om je pas te personaliseren. Na je bestelling ligt de pas 24u later voor je klaar bij de entree kassa van de Parade.
Op vertoon van jouw persoonlijke ParadePas kan je elke dag het terrein van de Parade betreden. Je hoeft dus niet langs de kassa. Bij de ingang wordt de qr-code op je pas gescand. De ParadePas geeft geen toegang tot voorstellingen en is niet te gebruiken door anderen.
Heb je al een ParadePas besteld, maar is die nog niet geprint en wil je toch naar binnen? Loop dan even langs de kassa bij de entree voor een dagkaart.
Maak een account als je deze nog niet hebt. Na het invullen van je gegevens kan je één ParadePas in je winkelmand stoppen. Als je wilt betalen word je teruggestuurd naar je account. Hier vul je onderaan een foto in die we op je pas printen.
Nee. Per bestelling kan je slechts één ParadePas kopen, omdat deze aan een uniek account wordt gekoppeld met een uniek mailadres.
Koop online een ParadePas Cadeaubon. Dit is een digitaal tegoed in de vorm van een e-ticket die online is te verzilveren voor een ParadePas.
Kaarten voor theatervoorstellingen koop je online op deze site, op het terrein bij de Kiosk (onze centrale kassa) en bij de theatertent van de voorstelling. Wanneer je online kaarten koopt, ontvang je de e-tickets in je mail.
De Parade adviseert om minstens 30 minuten tussen twee voorstellingen te plannen, zodat je voldoende tijd hebt om op tijd aanwezig te zijn bij de voorstelling. Mocht je besluiten een kortere tijd te plannen tussen twee voorstellingen, dan is dit op eigen risico. We nemen geen kaarten retour als je te laat bij de volgende voorstelling komt. Zie kaarten ruilen en annuleren.
Om online een kaartje kopen ga je naar het ‘Programma‘ of het ‘Blokkenschema’ en selecteer je de datum waarop je de Parade wilt bezoeken. Bij voorstellingen waarvan de aanvangstijd bekend is, staan de speeltijden. Als er achter de tijd tickets staat, dan kan je online kaarten kopen. Staat er binnenkort te koop dan gaat de voorstelling nog in de verkoop. Als er staat Kaarten te koop op het terrein betekent het dat kaarten voor deze voorstelling online niet te koop zijn. Deze kun je dan op het Paradeterrein kopen.
Zodra je op tickets klikt, kom je direct terecht in de winkelmand.Kies de juiste kaart, selecteer het aantal en klik op in winkelmand. Klik vervolgens op koop nu. Je kan nu bepalen of je met of zonder account de kaarten wilt bestellen. Vul het mailadres in waar je de kaarten op wilt ontvangen. Kies de betaalwijze en klik op afrekenen.
In de Winkelwagen kun je ook terreinkaarten kopen.
Leden van We Are Public krijgen deze zomer gratis toegang tot het terrein van de Parade. Op vertoon van jouw geldige We Are Public-pas en identiteitskaart ontvang je bij de entree een terrein toegangsbewijs (één per dag). De pas moet hiervoor eerst worden geregistreerd bij de kassa bij de ingang.
Daarnaast kunnen leden van zondag t/m woensdag gratis twee geselecteerde voorstellingen bezoeken. Het actuele programma is te vinden op wearepublic.nl. Kaarten voor deze voorstellingen zijn uitsluitend op de dag zelf verkrijgbaar bij de Kiosk, het centrale verkooppunt op het terrein, en zolang de voorraad strekt.
Deze zomer heb je als Podiumpas-houder gratis toegang tot het terrein van de Parade. Laat bij de entree je geldige Podiumpas registreren en ontvang één toegangsbewijs per dag. Je pas wordt bij de kassa gescand, waarna je het terrein kunt betreden.
Maandag = Podiumpasdag
Op maandagen bezoek je als Podiumpas-houder alle theatervoorstellingen op de Parade gratis. Reserveer je kaarten vooraf online via de website van de Parade. Tijdens het bestelproces kies je voor de kaartsoort Podiumpas en vul je je pasnummer in. Bij een geldige pas ontvang je een e-ticket zonder barcode.
Op de dag van de voorstelling haal je minimaal 30 minuten voor aanvang je toegangsbewijs op bij de entree of bij de Kiosk (het centrale verkooppunt op het terrein), op vertoon van je e-ticket en je Podiumpas. Let op: 30 minuten voor aanvang vervalt je reservering en kan de voorstelling uitverkocht zijn.
De kaartverkoop van de Parade Rotterdam en Den Haag start op zondag 1 juni. De kaartverkoop van Amsterdam en Utrecht start:
*de kaartverkoop van de KinderParade voorstellingen start 7 dagen later.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte van de start van de kaartverkoop.
Ja dat kan. Je kunt voor één dag meerdere voorstellingen kopen of voor verschillende dagen. LET OP: Bestel je kaarten voor meer dan één voorstelling op dezelfde avond, dan dien je minimaal een half uur te plannen tussen de voorstellingen.
Nee, het is alleen mogelijk om kaarten vooraf te kopen.
Nee, als een voorstelling is uitverkocht zijn er ook op het terrein geen kaarten meer beschikbaar. Alle voorstellingen spelen meerdere dagen en meerdere keren per dag. Probeer een andere tijd of dag te kiezen.
Dit betekent dat de exacte speeltijden van de voorstelling nog niet bekend zijn en er dus zowel online als op het terrein nog geen kaarten verkocht worden. De voorstellingstijden van de meeste voorstellingen zijn +/- twee weken voor de voorstelling bekend. Houd de website dus goed in de gaten, zodra er online kaarten beschikbaar komen, verschijnen de tijden bij de voorstellingsomschrijving en in het blokkenschema.
Het programma wisselt regelmatig per Paradestad. De data waarop voorstellingen spelen zijn al bekend. Kijk goed wanneer jouw favoriete voorstelling speelt, of gebruik de zoekfunctie rechtsboven in het scherm. Bekijk het programma.
Nee, voor deze voorstellingen kun je alleen kaarten kopen op het Paradeterrein.
De ervaring leert dat er op het terrein van alles kan gebeuren waardoor dat half uur hard nodig is: voorstellingen lopen uit, het is druk op het terrein, tenten staan ver uit elkaar, je moet nog even naar het toilet … Mocht je besluiten een kortere tijd te plannen tussen twee voorstellingen dan is dit op eigen risico. We nemen geen kaarten retour als je te laat bij de volgende voorstelling komt. Zie kaarten ruilen en annuleren en on retourbeleid.
Het ruilen van kaarten voor toegang tot de Parade en/of voorstellingen kan kosteloos voor kaarten voor een andere tijd of dag. Laat het ons zo snel mogelijk weten als je gekochte kaarten wenst te ruilen, zodat we de mogelijkheid hebben de tickets opnieuw te verkopen.
Wens je hier gebruik van te maken, mail dan naar kassa@mobilearts.nl onder vermelding van je transactienummer. Geef in je mail aan voor welke dag/tijd/voorstelling je de kaart(en) wilt omruilen.
Nee, als je te laat bent bij een voorstelling en deze is al begonnen, kan je je kaartje niet meer omwisselen voor een ander tijdstip. Zie ook ons retourbeleid.
Ja dat kan. Je koopt je toegang terreinkaarten hier.
Nee, het is alleen mogelijk om kaarten te bestellen door direct te betalen. Dit kan alleen via de website.
Je kunt via iDEAL, Mastercard en VISA betalen.
Bel of mail de kassa (kassa@mobilearts.nl). Misschien hebben wij je ParadePas gevonden. Voor het printen van een nieuwe pas betaal je €5,- bij de entree kassa. Het printen van een nieuwe pas duurt 24 uur. Geef dus tijdig aan dat je je pas kwijt bent.
Alle informatie over de ParadePas vind je hier. Zoals het ophalen, pas kwijt, foto uploaden of een ParadePas cadeau doen.
Als je vraag er niet bij staat kun je een email sturen naar kassa@mobilearts.nl.
Zeker. Onze Parade cadeaubon is te besteden aan voorstellingen op de Parade, de WinterParade, Wereld van de Parade en tot twee jaar na uitgifte geldig. De cadeaubonnen zijn te koop via Parade cadeaubon of aan de kassa op het terrein. De cadeaubon is digitaal en ontvang je per mail.